O projekcie

Akademia Dojrzałego Dziennikarza to cykl praktycznych zajęć z zakresu dziennikarstwa obywatelskiego. To szansa krytycznego spojrzenia na treści pojawiające się w mediach i spróbowania swoich sił w dziennikarstwie prasowym bądź radiowym. To także możliwość dotarcia do innych mieszkańców swojej miejscowości za pośrednictwem wspólnie tworzonych gazetek oraz audycji multimedialnych.

Czas realizacji

Projekt realizowany jest do końca grudnia 2014 r., aż do jego końca istnieje możliwość dołączenia do niego: wzięcia udziału w zajęciach czy opublikowania swojego tekstu w gazetce (możliwość publikacji tekstów na łamach portalu jest bezterminowa). Na przyszłość planowana jest kontynuacja Akademii.

Adresaci

Do udziału w Akademii Dojrzałego Dziennikarza zaproszeni są seniorzy (osoby w wieku 60+) zamieszkujący Zgierz, Ozorków, Aleksandrów Łódzki, Łódź, Konstantynów Łódzki oraz Bolimów i Lipce Reymontowskie. W każdym mieście w warsztatach biorą udział grupy podzielone na „sekcje zainteresowań”: prasową i radiową. W projekcie mile widziani są wszyscy seniorzy i seniorki bez względu na to, czy posiadają jakiekolwiek wcześniejsze doświadczenia w obszarze dziennikarstwa. Czekamy na osoby, które chcą działać twórczo!

W czasie warsztatów powstaną:

  • 3 numery pisma (osobnego dla każdej z 6 miejscowości), w którym poruszane będą sprawy lokalne oraz problemy seniorów oraz ich środowiska, a także prezentowane ich zainteresowania i wzory aktywności;
  • portal internetowy, na którym znajdą się artykuły, wywiady i fotografie tworzone przez uczestników i uczestniczki warsztatów;
  • seria materiałów radiowych, które zostaną zamieszczone na portalu, a niektóre z nich także wyemitowane m.in. przez Studenckie Radio „Żak” Politechniki Łódzkiej.

Elementem programu są także wyjazdy integracyjno-edukacyjne – do rozgłośni Studenckiego Radia „Żak” w Łodzi oraz do redakcji niezależnego pisma lokalnego „Stacja Tłuszcz” w Tłuszczu w woj. mazowieckim.

Udział w warsztatach i wyjazdach oraz poczęstunek w czasie spotkań są nieodpłatne.